com hem ab och Projector - Kabel New Media Sweden i ny allians

Projector - Kabel New Media Sweden, som är en av Europas ledande konsulter för interaktiva media, har certifierats av com hem ab att ingå i com hem development partner.
Projectors verksamhet omfattar idag webblösningar för elektronisk handel, utveckling av mobilt Internet, tjänsteutveckling inom digital-TV samt rådgivning inom digitala medier. Projector arbetar med att integrera de olika digitala medierna till multichannel-lösningar där kabelburen digital-TV är en naturlig del. "Digital-TV är nu på väg att bli en viktig del i svenska tjänsteleverantörers multikanalstrategier. Intresset bland tjänsteleverantörer och utvecklare för de möjligheter som com hem's bredbandsplattform skapar har tilltagit väsentligt de senaste månaderna. Projector är ett av få konsultbolag som har kompetens som sträcker sig över samtliga stora interaktiva plattformar, och vi är givetvis glada att välkomna dem i development partner-familjen" säger Mattias Eriksson, affärschef för Interaktiva Tjänster på com hem ab. Det var i juni 1999 som Telia InfoMedia TeleVision presenterade samarbetet com hem development partner. Från start ingick Cell DTV Consulting, Active TV, Digiscope och Visionik. Projector blir därmed det femte certifierade företaget. Det är ett partnerprogram med målsättningen att driva på utvecklingen av interaktiva tjänster för digital-TV och kvalitetssäkra dem. För att bli com hem development partner måste företagen uppfylla högt ställda krav på allt från affärsutveckling och projektledning till interaktionsdesign och teknisk utveckling. Samarbetet mellan com hem ab och Projector har redan inletts. Ett av de första projekten är utvecklingen av ett format för interaktiv TV-reklam.