Emfas.com startar sin e-handelstjänst

Telia Infomedias affärsportal Emfas.com öppnar nu den första delen av sin stora e-handelssatsning för business-to-business.
Det som nu lanseras är en internetbaserad offerttjänst som redan från start når flera tusen företag. Detta är första ledet i den totala e-handelslösning som beräknas vara klar i höst. Emfas.com påskyndar nu lanseringen av e-handelstjänsten genom att redan nu lägga ut delar av e-handelssystemet. Syftet är att stärka sin position som Sveriges ledande mötesplats för handel mellan företag. Den första funktionen som nu läggs ut på Emfas.com är en lättanvänd tjänst för offertförfrågningar. Genom Internet kan Emfas.coms kunder få ut sin förfrågan till flera företag samtidigt. - Affärsportaler för business-to-business uppmärksammas mycket just nu. Och det dyker hela tiden upp nya portaler och sajter som vill vara med och kriga om den position som vi har uppnått. Därför vill vi öka takten och slippa vänta på att hela e-handelssystemet är färdigt innan vi går ut med det på marknaden. I stället väljer vi nu att lansera det stegvis, säger Lars Östman, marknadschef på Emfas.com. - Vi håller de planerade tidsramarna och första versionen av e-handelslösningen som ska vara färdig i höst. Med offerttjänsten räknar vi med ett ökat intresse och en ökad kundtillströmning redan nu, i och med att det blir tydligt att företagen går miste om affärsmöjligheter om de inte är kunder på Emfas.com, säger Lars Östman. Via sökmotorn på Emfas.com går det idag snabbt att hitta värdefull information om mer än 400.000 svenska företag. Det går enkelt att få fram namnet på företaget, dess adress och telefonnummer. Till många företag finns verksamhetsbeskrivningar, faxnummer, organisationsnummer, e-mail och hemsidesadresser. Sedan en tid tillbaka utvecklar Emfas.com sitt e-handelssystem. E-handelssystemet är en smart och förenklad e-handelsmodul för i första hand mindre och medelstora företag. Affärsidén bygger på att till en rimlig kostnad erbjuda e-handel som kan startas snabbt och enkelt, utan dyrbara investeringar i särskilda affärssystem. E-handelslösningen, som är framtagen i samarbete med systemutvecklingsföretaget CPS, är utformad så att den successivt kan byggas ut med allt mer sofistikerade funktioner. Besök oss gärna, www.emfas.com.