Telia startar bredbandsföretag med kvinnlig VD

Telia startar ett nytt bolag för att ge de svenska hushållen ett brett utbud av bredbandstjänster. VD för det nystartade bolaget blir Karin Moberg som idag arbetar på Telia InfoMedia Respons.
Telia siktar på att bli den ledande leverantören av bredband till de svenska hemmen. För att klara denna satsning bildar Telia ett bolag inom affärsområdet Privat. Bolagets uppgift är att utveckla och sälja såväl bredbandsaccesser som olika bredbandstjänster. VD för bolaget blir Karin Moberg, idag vice vd och marknadschef på Telia InfoMedia Respons. Karin Moberg är 36 år, civilekonom, och har arbetat inom Telia i 6 år, bland annat med ansvar för relanseringen av 118 118 och som försäljningsdirektör på Telia Företag. - Vi står väl rustade i kampen om bredbandskunderna, säger Jan Rudberg, affärsområdeschef för Telia Privat. Utrullningen av bredbandsaccesser har börjat på allvar och marknaden ropar efter ett innehåll. Vårt nya bolag för bredband, med Karin Moberg i spetsen, kommer att accelerera lanseringen av många nyttiga, roliga och spännande bredbandstjänster som spel, utbildning och underhållning mm. Telia har högt satta mål för satsningen på bredband. För närvarande lägger man stor vikt på försäljning av gruppanslutningar till fastighetsbolag och bostadsrättsföreningar. Till sommaren lanseras även bredband för villaägare och andra enskilda hushåll.