Växjö först ut med Telias bredband för enskilda hushåll

Nu är det dags för villaägare och andra enskilda hushåll att få möjlighet att ansluta sig till Telias bredband. För en installationskostnad på 975 kronor och en månadskostnad på 225 kronor kan boende i Växjö stad, Hovshaga och Teleborg snart surfa snabbt och obegränsat.
Telia har för avsikt att lansera tjänsten på ett drygt tjugotal orter i landet till sommaren, men man har valt att marknadsprova den i Växjö. Sedan i höstas har Telia slutit avtal på löpande band med fastighetsägare i så gott som hela landet om gruppanslutning till bredband för hyresgästerna. Efterfrågan har varit enorm och nu pågår en febril aktivitet med att ansluta hushållen. Hittills har det dock inte funnits något erbjudande för villaägare och hushåll i fastigheter där fastighetsägarna eller bostadsrättsföreningen inte varit intresserade av bredband. - I dagsläget är det hastigheten till internet och det faktum att kunden kan surfa till ett fast pris som är de främsta fördelarna med bredband. Men Telia jobbar också mycket just nu på att själva och i samarbete med partners kunna presentera olika tjänster som gör bredbandsupplevelsen till något alldeles extra. En del av dessa kommer vi att se redan under året, berättar marknadsansvarig för Telia Bredband Mikael Ek. De första installationerna räknar man med kan äga rum redan under sensommaren.