Raymond Jennersjö VD för Telia GlobalCast

Raymond Jennersjö har utsetts till VD för Telia GlobalCast Internetworking AB, Telias bolag för trådlös Internetaccess. Närmast kommer Raymond Jennersjö från AT&T, där han varit chef för Norden-och Baltikumverksamheten sedan 1995.
Raymond Jennersjö tillträder sin befattning som VD för Telia GlobalCast Internetworking i april. Han är 34 år och har en gedigen bakgrund inom IT-och telekom med ledande befattningar inom AT & T och Tele2 samt ett flertal uppdrag för olika branschorganisationer i det svenska näringslivet. Mellan 1995-2000 var Raymond Jennersjö Director Correspondent Relations på AT & T med ansvar för Norden och-Baltikumverksamheten. Dessförinnan var han International Relations Manager på Tele2 från 1991-1995. Raymond Jennersjö är även ledamot i IT-Företagens Teleråd samt Industriförbundets fullmäktige. - Det är en spännande utmaning att få arbeta inom Telia GlobalCast som ligger på framkant inom tillväxtområdet trådlöst bredband, säger Raymond Jennersjö. GlobalCast kombinerar fördelarna med att vara ett litet innovativt företag med styrkorna från Telia bakom sig. Om Telia GlobalCast Internetworking Telia GlobalCast Internetworking AB grundades i januari 1999. Företaget erbjuder trådlös bredbandig Internet-och LAN-access via radiolänk för företagskunder. Tekniken kompletterar dagens mobilnät med överföringshastigheter som möjliggör tunga applikationer som videokonferenser och broadcasting. Företaget ingår i Telia Mobile, Telias affärsområde för mobila tjänster. Mer information om Telia GlobalCast finns på www.globalcast.se