Svenska Bostäders hyresgäster i Stockholm erbjuds Teliabredband

Svenska Bostäder i Stockholm, Sveriges största fastighetsföretag, och Telia har träffat avtal om bredband till 50 000 hushåll.
För 975 kronor i anslutningsavgift och 200 kronor i månaden kommer de boende ha möjlighet att surfa obegränsat på Internet med 0,5 Mbit/s, tio gånger snabbare än med ett vanligt modem. Anslutningarna kommer att kunna uppgraderas till 8Mbit/s 8 (hemladdning) respektive 1 Mbit/s (ut från hemmet). I priset ingår fem e-postadresser, fem hemsidor och support dygnet runt. - Vi är mycket nöjda med det avtal vi nu träffat med Telia. Det kommer att ge våra hyresgäster ytterligare en möjlighet till snabb Internetanslutning och därmed sammanhängande tjänster. - Tillgång till Internetuppkoppling med hög bandbredd är nu en alltmer efterfrågad kvalitet i boendet. För Svenska Bostäder är det angeläget att bidra till en konkurrenssituation där våra hyresgäster kan göra sina egna val mellan olika operatörer och tekniker. Telias har med sin ADSL-teknik en tjänst som bör vara mycket intressant för våra hyresgäster, avslutar Charlotte Axelsson, VD. - Det är verkligen glädjande att Svenska Bostäder nu tecknat avtal med oss, säger Mikael Ek, försäljningschef på Telia Bredband. Att Stockholms tre stora kommunala bostadsbolag väljer Telia är ett bevis på att vi är på rätt väg - hög servicenivå är en av hörnstenarna i bredbandssatsningen. Fördelarna med bredband är stora för den vanlige surfaren och nu lanseras successivt nya tjänster inom utbildning, videokonferens via Internet, film och "games on demand".