Poseidons hyresgäster får Telia-bredband

Bostads AB Poseidon i Göteborg och Telia har träffat avtal om bredband via ADSL. Överenskommelsen innebär att 2 200, cirka 10 procent, av Poseidons hyresgäster i år får snabb tillgång till Internet till en fast och låg månadsavgift.
Avtalet innebär att Poseidons boende erbjuds att teckna individuella ADSL-avtal med Telia. Eftersom den totala leveransvolymen av ADSL-modem är begränsad till 2 200 kommer de hyresgästernas ansökningar att behandlas i tur och ordning allt eftersom de inkommer till Telia. För att tjänsten ska kunna installeras krävs också att hyresgästen har ett Telia Privat eller ungdomsabonnemang. För 975 kronor i anslutningsavgift och 200 kronor i månaden kommer de som tecknat avtal kunna surfa obegränsat på Internet med 0,5 Mbit/s, tio gånger snabbare än med ett vanligt modem. I priset ingår fem e-postadresser, fem personliga hemsidor och support dygnet runt. - Vi är mycket nöjda med avtalet vi nu träffat med Telia. Efterfrågan på snabb anslutning till Internet med fast trafikavgift bland våra hyresgäster är stor. I väntan på lösningar med en högre teknisk kapacitet bör Telias ADSL-teknik vara mycket intressant för våra hyresgäster, säger Anders Söderman, chef för Affärsutveckling på Poseidon. Sedan 1998 har flera av Poseidons hyresgäster marknadsprovat Telias bredband. Samarbetet mynnar nu alltså ut i en ADSL-affär med en produkt hyresgästerna själva bidragit till. - Poseidon är en kunnig och krävande kund vilket gör den här affären än intressantare. På Telia fokuserar vi nu mycket på att fylla våra bredband med innehåll. Det stora värdet med bredband kommer ju när vi förutom att surfa snabbt på Internet använder bredbandet på ett naturligt sätt i våra vardagliga sysslor. I slutet av året kommer en bredbandsportal med innehåll att lanseras som är ett viktigt steg i den riktningen, berättar Lars Salén på Telia.