Telia Mobile möter efterfrågan på mobilt internet och WAP

Telia Mobile gör plats för det ökade intresset för mobila Internettjänster genom att erbjuda två nya mobilabonnemang från DOF. Mobiltelefonen och Internet är ett självklart inslag i många människors vardag och redan idag kan mobiltelefonen användas till långt mycket mer än att prata.
- När DOF introducerades i februari 1998 utgjordes målgruppen av teknikintresserade så kallade kommunikationsintensiva mobiltelefonanvändare. I dag ser verkligheten annorlunda ut, säger Erik Hallberg chef för Telia Mobile marknad och försäljning. Allt fler mobiltelefonanvändare visar intresse för att prova tjänster som att få nyheter till telefonen, WAP eller kanske använda mobiltelefonen till att betala räkningar. Det ökade intresset vill Telia Mobile möta med mobilabonnemanget DOF i ny form. DOF förpackas i två nya erbjudanden DOF 1 och DOF 2 som båda har lägre inträdes- och månadsavgift än det tidigare erbjudandet. I DOF 1 ingår bas- och tilläggstjänster. I DOF 2 ingår bastjänsterna, tilläggstjänster kan köpas till. Bland bastjänsterna finns t ex ett mobilt multimediapaket med mobilt internet, WAP och Unified Messaging (UM). - Det tidigare DOF-abonnemanget var lite väl dyrt för många och det har vi justerat med mer flexibelt erbjudande, fortsätter Erik Hallberg. De nya DOF-abonnemangen finns tillgängliga från och med 31 maj 2000. Förberedelser för expansion klart För att garantera långsiktig kvalitet och öka kapaciteten har Telia de senaste månaderna genomfört ett större underhållsarbete i DOF. Underhållsarbetet har resulterat i att UM är en stabil produkt och att bemanningen av Helpdesk utökas kontinuerligt för att snabbare och bättre kunna hantera frågor från DOF-kunderna avseende nya tjänster som tex WAP. Arbetet är nu avslutat, nyförsäljningen av DOF öppnades 1 mars och från och med den 5 maj är det även möjligt att registrera sig som UM-användare DOF 1 och DOF 2 - tjänster och priser Mobilabonnemanget DOF förpackas i två nya erbjudanden DOF 1 och DOF 2 som båda har lägre inträdes- och månadsavgift än det tidigare erbjudandet. I DOF 1 ingår bas- och tilläggstjänster. I DOF 2 ingår bastjänsterna, tilläggstjänster kan köpas till. Bastjänster Ingående tjänster i erbjudandet DOF delas upp i bastjänster respektive tilläggstjänster. Till bastjänster räknas; · Tal Sverige
· Tal utlandet
· Mobilsvar
· Mobil Text