E-handelskurs för nyföretagare i Malmö

I samarbete med Malmö NyföretagarCenter erbjuder Telia hundra nyföretagare i Malmö utbildning i elektronisk handel. Den 7 juni hålls ett inledande seminarium om affärsmannaskap på Internet och hur man kan starta eget som Internethandlare.
Behovet av information om och utbildning i e-handel för småföretagare och nyföretagare är stort. Det märker Jobs and Societys NyföretagarCentrum som arbetar med rådgivning för nyföretagare runt om i landet. I samarbete med Telia påbörjas nu en serie av utbildningar i e-handel. Först ut är Malmö den 7 juni då nästan hundra företagare deltar i ett inledande seminarium. I nästa steg erbjuds nyföretagarna en praktisk utbildning i e-handel som också genomförs i samarbete mellan Malmö NyföretagarCenter och Telia. - Vi har integrerat e-handel i rådgivningen till alla våra kunder och försöker peka på såväl risker som möjligheter. E-handel är redan idag en viktig del i många affärer och efterfrågas av många av de som kommer till NyföretagarCenter. Det är roligt att gensvaret blivit så stort, säger Kent Ahlcrona, Malmö NyföretagarCenter. I maj genomgick huvuddelen av rådgivarna i Jobs and Societys/ NyföretagarCentrums nätverk en utbildning i e-handel för att kunna möta kundernas krav på e-handelskompetens. Jobs & Society/ NyföretagarCentrum Stiftelsen Svenska Jobs and Society främjar entreprenörskap och skapandet av nya företag och nya jobb. Främst sker det genom att starta och underhålla NyföretagarCentrum som finns på mer än 80 platser i landet. På NyföretagarCentrum får den som vill starta eget kostnadsfri, objektiv och konfidentiell rådgivning och stöd av ett nätverk av personer med bred erfarenhet av företagande. Det unika med Jobs and Societymodellen är att det är det lokala näringslivet på respektive ort som är huvudkraften i verksamheten - i driften och finansieringen. Se även www.nyforetagarcentrum.se Telia Electronic Commerce Telia Electronic Commerce arbetar för effektiva och säkra affärer över Internet. Fördelen med Telias lösningar är att kunden abonnerar på tjänsterna. Det betyder att man slipper investera, fatta avgörande beslut om teknik, samt kontinuerligt uppdatera teknik och system. Telias tjänster omfattar inköpsabonnemang, säljabonnemang och lösningar för säker elektronisk identifiering. Telia Electronic Commerce samarbetar med flera av marknadens ledande IT-aktörer. Se även www.telia.se/e-commerce. Not for distribution into the United States, Canada, Australia or Japan