Jörgen Latte finansdirektör på Telia Mobile

Jörgen Latte har utsetts till finansdirektör för Telia Mobile AB. Närmast kommer Jörgen Latte från NetCom AB där han varit CFO sedan 1996.
Jörgen Latte tillträder sin befattning som finansdirektör, Head of Finance, för Telia Mobile i juni. Han är 46 år och har en framstående bakgrund inom IT-och telekom och redovisningsbranschen med ledande befattningar inom NetCom, Kabelvision och Arthur Andersen. 1994-1996 var Jörgen Latte VD för Kabelvision och Swedish Cable & Dish Group med bland annat Time Warner, Philips, Kinnevik m fl som huvudägare. Dessförinnan arbetade han som CFO inom samma bolag 1992-1994. Jörgen Latte har tidigare också varit administrativ chef på Arthur Andersen & Co. - Det är en spännande utmaning att få arbeta för ett så dynamiskt företag som Telia Mobile. Mobiles nya tekniska möjligheter innebär en revolution för användandet av mobilt Internet och det känns mycket stimulerande att få arbeta med det, säger Jörgen Latte. -Vi är mycket nöjda över att Jörgen Latte som har en gedigen bakgrund från börsnoterade bolag inom IT-och telekombranschen nu tillträder som finansdirektör på Telia Mobile, säger Kenneth Karlberg, VD på Telia Mobile. Rekryteringen förstärker ytterligare Mobiles ledning. Tidigare i år rekryterades även Bengt Broman, VD för Allgon System AB, till posten som teknisk direktör på Telia Mobile.