Bygg din egen webbplats på en timme hos Telia

Många känner sig kallade men begränsade resurser gör att inte alla småföretagare och föreningar hittills vågat satsa på egna webbplatser. De är också de två viktigaste målgrupperna när Telia nu introducerar den nya tjänsten Telia Instant Web där vem som helst kan sätta upp en egen webbplats på mindre än en timme.
Telia Instant Web är ett mallbaserat webbhotell. Det innebär att man väljer mellan en mängd färdiga mallar som det sedan går att koppla till olika funktioner, till exempel länkguider eller diskussionsforum. Texter är bara att skriva in direkt och allt är enkelt att ändra. Telia Instant Web har i det närmaste oändliga kombinationsmöjligheter. - Fördelarna med vårt webbhotell är att kunden själv enkelt och snabbt kan göra en egen professionell webbplats, utan några speciella förkunskaper, och spara tusentals kronor, säger Jakob Hammarstedt, affärsansvarig Telia. Texterna på den egna webbplatsen skriver man in direkt via webbläsaren. Till sin hjälp har man de generella textförslag som finns inlagda på sidorna. Eftersom tekniken i Telia Instant Web är så användarvänlig är det smidigt att göra återkommande uppdateringar. Sidan växer fram direkt på skärmen och publiceringen på nätet sker med en knapptryckning. Lika enkelt är det att ändra färger, stilar och att lägga till egna bilder och bakgrundsmönster. Telia Instant Web beställs på några minuter direkt från webben på adressen http://instantweb.telia.com. Det är kostnadsfritt att prova tjänsten i upp till en månad, utan krav på bindningstid, och man behöver inte sedan tidigare vara kund hos Telia. Telia Instant Web är tillgänglig för såväl företag som föreningar och privatpersoner.