com hem och Svenska Ishockeyförbundet i nytt samarbete

Bredbandsleverantören com hem ab och Svenska Ishockeyförbundet inleder ett samarbete som innebär nya visningsmöjligheter för svensk hockey. com hem kommer att direktsända matcher med Tre Kronor som Pay-Per-View till sina digital-TV kunder och senare även via sin internettjänst Internet Cable.
De första sändningarna blir från Ceska Pojistovna Cup 2000 som börjar redan nästa vecka. Avtalet innebär också att com hem blir ny huvudsponsor för Tre Kronor under säsongerna 2000/2001 och 2001/2002. - För något mer än tio år sedan fick vi den kommersiella TV:n i vårt land. För oss betydde det nya visningsmöjligheter men också nya kommersiella möjligheter. Nu står vi inför ett nytt stort utvecklingssteg - digitala sändningar, Internet med mera. Vi känner viss osäkerhet inför denna utveckling liksom vi gjorde när den kommersiella TV:n kom. Det känns då tryggt att få en partner som com hem, som besitter både kompetens inom området och som också har egna distributionsresurser, säger Svenska Ishockeyförbundets ordförande Rickard Fagerlund. com hem är ett av de främsta bredbandsleverantörerna på den svenska marknaden och har under den senaste tiden varit framgångsrika när det gäller att ansluta hushåll till bredband. Man erbjuder i dag sina ansluta hushåll analog TV, digital TV, höghastighetsinternet samt en rad andra tjänster. - -För att vara intressant och framgångsrik som bredbandsleverantör räcker det inte med att erbjuda kunderna TV och snabb Internet. Man måste också erbjuda ett innehåll som är spännande och intressant. Samarbetet med Svenska Ishockeyförbundet innebär att vi kan erbjuda våra hockeyintresserade kunder en lång rad nya möjligheter att ta del av sporten, säger com hem:s vice VD Henrik Enfors. - Tre Kronor inleder årets säsong med den sedvanliga turneringen i Tjeckien. Vår nya landslagsledning Anders Hedberg och Hardy Nilsson har presenterat en spännande trupp och vi kan säkerligen förvänta oss att Tre Kronor återtar sin plats i Europatoppen. Att vi nu får möjlighet att även visa premiärturneringen hem till Sverige känns mycket stimulerande, då vi vet att intresset är stort, säger Rickard Fagerlund.