Telia direktsänder halvårsrapporten över Internet

Telia kommer att sända sin första presskonferens live över Internet den 16:e augusti i samband med halvårsrapporten. Genom att sända både ljud och bild från presskonferensen ger Telia alla sina aktieägare möjlighet att ta del av viktig ekonomisk information om bolaget. Sändningen kan ses på www.telia.se.
Det är s.k. streamingteknik som möjliggör direktsändning av ljud, bild och multimediala presentationer över Internet. Telia Streaming Media är ledande på den svenska marknaden. Man har en unik teknisk lösning med distribuerade medianoder i ett av världens mest kraftfulla IP-nätverk. Det innebär digitala sändningar till bästa möjliga kvalitet till största möjliga tittarskara Bland kunderna finns bl a Dagens Industri, Svenska Spel, TT, Bonnier Radio, Försvarsmakten och Sveriges Radio. Telia Streaming Media har även använts för direktsändning av stora evenemang såsom Eurovision Song Contest, Nobelprisutdelningen och Elitloppet. Telias sändning produceras i samarbete med Internet-TV företaget Kamera Interactive. Den inleds kl 13.30. Mer information om produkten på http://info.streaming.telia.com
Programvara Realplayer 8 (Gratis) på http://www.real.com
Kamera Interactive: http://www.kamera.com Fakta om Kamera Interactive: Kamera Interactive är en ledande aktör inom Internet TV i Europa och har kontor i Stockholm, Oslo, London, Amsterdam och Paris. Kamera Interactives affärsidé är att utveckla kundernas webbsatsningar genom att erbjuda rörliga bilder för Internet och intranät. Verksamheten är inriktad på distribution av TV-rättigheter för Internet, utveckling av koncept för Internet TV samt produktion av webbsändningar. Kamera Interactive erbjuder även sina kunder den första e-handelsplatsen för rörliga bilder på Internet - www.kameraone.com.