Telia Mobile lanserar ny abonnemangsform - Lägre samtalstaxa och ingen bindningstid med Mobitel Fri

Idag presenterar Telia Mobile ett helt nytt mobilabonnemang, Mobitel Fri. Det nya abonnemanget har ingen bindningstid, en månadsavgift på 60 kronor och låg samtalstaxa.
Mobitel Fri innebär större valfrihet eftersom abonnemanget inte har någon bindningstid och med sänkta samtalstaxor hoppas vi att våra kunder ska kunna använda mobiltelefonen utan att räkna kronor och ören varje gång de ringer, säger Erik Hallberg, chef för marknad och försäljning på Telia Mobile Sverige. Mobitel Fri riktar sig i första hand till de som redan har en mobiltelefon eller är beredda att betala lite mer för sin telefon, i utbyte mot lägre samtalsavgifter. Det nya abonnemanget har en samtalstaxa på bara 50 öre per minut på kvällar och helger. Under vardagar, mellan 08-18, är priset 3,50 kronor/minut. Detta är Mobitel Fri
Inträdesavgift: 250:- inkl moms
Månadsavgift: 60:- inkl moms
Helgfri vardag: 08-18: 3,50:- inkl moms
Övrig tid (kvällar och helger): 0,50:- inkl moms
SMS 00-24: 1,50:- inkl moms Mobitel Fri finns tillgängligt för GSM och kan tecknas från och med 1 september 2000.