Telia ökar surfhastigheten på www.bovision.se

Nu går det ännu snabbare att få fram information om bostäder på www.bovision.se. Överföringshastigheten blir 2,5 gånger snabbare när Bovision går från 4 Mbit/sekund till 10Mbit/sekund med Telia Internet Fast Access.
Lösningen ökar möjligheten att snabbt och effektivt ge besökarna marknadsplatsen
www.bovision.se upplysningar om bostäder som är till försäljning. - Häromveckan hade vi 60 000 besökare en dag vilket är all-time-high. En förutsättning för att klara den här anstormningen är säker anslutning till Internet, säger Lars Gunnarsson, VD för Capitex Program AB. När vi gjorde upphandlingen ville vi ha en fiberanslutning och en sådan här tjänst kräver en stabil leverantör som Telia, vi vågade inte chansa. Marknadsplatsen BoVision lades ut på nätet den 1 februari 1996 och har idag ungefär 1000 anslutna fastighetsmäklare. Marknadsplatsen har nästan 60 000 besökare per dag. Som mest handlar det om 5000 besökare i timmen. Objekten hämtas från en central databas med objekt till salu som nyttjas av BoVision, Hemnet och de flesta av Sveriges fastighetsmäklares egna hemsidor. Om Capitex: Capitex Program AB ingår tillsammans med BoVision AB i Capitexgruppen Capitex som Skapar IT-lösningar för mäklare, fastighetsägare/förvaltare och husproducenter har kontor i Kalmar och Stockholm. Företaget har 45 anställda och startade 1980. Mer information finns på http://www.capitex.se