Telia sänker utlandspriser med i genomsnitt 50 procent

Den 15 augusti sänker Telia samtliga priser på utlandssamtal för fast telefoni.
De kraftiga prissänkningarna gör det nu möjligt att förenkla bland Telias rabattformer och den 1 oktober avskaffas därför alla TeleBonus-rabatter, utom "TeleBonus Total" samt TeleBonus för företag. Det blir därmed enklare för kunderna att se vad det kostar att ringa och att jämföra priserna mellan olika teleoperatörer. Prisexempel: Länder....................................................................................Pris i kr inkl. moms/min. Danmark, Norge, Finland och Island ......................................0:95
Storbritannien, Tyskland och USA ..........................................0:99
Frankrike, Nederländerna och Schweiz ..................................1:20
Spanien, Italien, Polen och Österrike .....................................1:95
Australien, Chile och Turkiet ..................................................3:50
Ryssland och Thailand ...........................................................4:95
Iran och Mexico .....................................................................7:45
Irak, Somalia och Eritrea .....................................................11:95 Under de senaste åren har Telia genomfört ett flertal prissänkningar. Sänkningar som bland annat förvandlat Sverige till ett enda stort lokalsamtalsområde där man ringer för 11,5 öre på kvällar och helger och 23 öre övrig dagtid. Priserna för samtal till mobil-telefoner har sänkts vid tre tillfällen och senast den 3 juli.