Uppsalas 10 populäraste telefonnummer under sommaren

Nummerupplysningen 118 118 har sammanställt en sommartopplista över vanliga telefonnummer som telefonisterna kopplar till under juni och juli 2000.
Av resultatet att döma kan konstateras att numret till Akademiska Sjukhuset får i flest förfrågningar. Förutom förfrågningar till verk, förvaltningar och myndigheter är numret till Arlanda och SAS populära val i Uppsalaregionen under sommaren 2000. Enligt statistiken verkar även många shoppingturer under sommaren ha gått till El-Giganten, liksom många middagsturer till Restaurang Santorini. Fortsatt trevlig sommar! 1 Akademiska Sjukhuset 018-611 00 00
2 Vägverket Bilregistret 0771-14 15 16
3 Arlanda Flygplats 08-797 61 00
4 SJ 020-75 75 75