com hem utvidgar sin Pay-Per-Viewsatsning - - sänder matcher från BasketLigan med start 6 oktober

Bredbandsleverantören com hem storsatsar på svensk basket och börjar sända matcher från BasketLigan som Pay-Per-View. I våras gick com hem in som ny huvudsponsor för BasketLigan för de närmaste tre åren. Nu vidareutvecklar com hem samarbetet med BasketLigan och börjar sända ligamatcher till sina digital-tv-abonnenter.
Som inledning till satsningen frivisar com hem säsongs-premiären den 6 oktober via sin informationskanal TV9. Det betyder att 2,5 miljoner svenskar har möjlighet att gratis se säsongens första möte mellan förra säsongens finallag Plannja Basket och M7. - Vi är mycket glada över att kunna utnyttja möjligheterna med digital-tv på detta sätt, säger BasketLigans ordförande Kaj Krantz. För basketsporten betyder det mycket att matcherna kommer att visas på tv. Den basketintresserade publiken får nu större möjligheter att ta del av våra matcher. Publikintresset har ökat de senaste åren och ytterligare exponering kommer att föra sporten framåt än mer. com hem satsar i höst stort på sportsändningar via Pay-Per-View. Satsningen inleddes den 31 augusti med Tre Kronors matcher i Ceska Pojistovna Cup 2000och utökas nu med matcher från BasketLigan. Kostnaden för tittarna är 60 kronor per match eller 199 kronor för månadens alla basketsändningar. - Vi är mycket glada över att nu också kunna erbjuda basket som Pay-Per-View till våra digital-tv kunder, säger Henrik Enfors, vVD på com hem. Det här är bara början på com hem:s Pay-Per-View satsning. Vi sänder redan ett stort antal filmer och inom kort kommer vi att gå ut med mer sport och även musikevents. Följande matcher är redan programlagda: 6 oktober Plannja Basket - M7, frivisas på com hems informationskanal TV9
8 oktober Norrköping Dolphins - Plannja Basket
15 oktober Södertälje Kings - Plannja Basket