Speedy Tomato blir eget bolag

Telias mobila portal Speedy Tomato blir nu ett eget bolag. Under hösten lanseras Speedy Tomato på fem marknader i Europa. Målet är att bli en av Europas ledande mobila portaler. VD är Zeth Nyström, tidigare vice VD och kommersiellt ansvarig för det brasilianska mobiltelefonibolaget Tess.
- Vi verkar inom ett av de hetaste områdena just nu, mobilt Internet. Som eget bolag kan vi agera effektivare på en marknad som förändras snabbt, säger Zeth Nyström, nytillträdd VD för Speedy Tomato. I samband med bolagsbildningen förstärker Speedy Tomato ledningsgruppen med bl a: - Stephen Moore, Head of Services Development, tidigare på Edgecom. - Charlotte Larsson, Head of Finance, tidigare Financial Controller på Tess och Telia AB. - Anne Liljeroth, Head of Public Relations, tidigare konsult på Rikta Kommunikation och inom Audumbla-gruppen. - Johan Hall, Head of Corporate Development, med erfarenhet från Millicom, Deutsche Telecom och senast Telia Overseas. - Louise von Gussich, Head of Sales and Marketing, tidigare Telenordia
- Kerstin Thulin, Head of Human Resources som närmast kommer från Telia Mobile International. Tjänsterna i Speedy Tomato ska stötta människor i deras vardag och i deras umgänge med vänner och familj. Tekniken ska vara lätt att ta till sig och fylla ett behov hos användaren. Exempel på tjänster är personlig kalender och adressbok, e-post direkt till mobilen, individuellt anpassade nyheter, annonser från personligt utvalda företag, nyheter om finans, sport, mm. Speedy Tomato samarbetar redan med en rad innehålls- och teknikleverantörer, för att garantera en hög kvalitet och erbjuda marknadens bästa mobila portal.