Telia avser ansöka om notering av Eniro på OM Stockholmsbörsen

Telia AB har idag meddelat sin avsikt att ansöka om notering på OM Stockholmsbörsen av Eniro, Telias katalogverksamhet som tidigare var del av Telia InfoMedia. Ansökan om notering är beroende av marknadsförhållanden samt förutsätter godkännande från bland annat OM Stockholmsbörsen.
Carnegie och Morgan Stanley Dean Witter har utsetts till ledare för noteringen (lead managers och bookrunners). Deutsche Bank, Enskilda Securities and UBS Warburg har utsetts till co-lead managers. Ytterligare information till journalister kan lämnas av: Michael Grant +46 8 713 6070
Marianne Nivert +46 8 713 1000 Om Eniro: Eniro är Nordens ledande leverantör av kataloger offline och online samt tillhörande tjänster. Eniros portfölj av omkring 700 tryckta kataloger årligen innefattar lokala kataloger, universella (dvs. "Gula Sidorna") kataloger samt företagskataloger och spänner över nio länder och tio språk. Eniro levererar sina kataloger och tjänster i ett antal former, däribland tryckt och annan fast media ("offline"), samt fast och mobilt Internet, rösttelefoni och andra interaktiva media ("online").