Telia levererar telefoni- och Internettjänster till HemEl

Telia Carrier & Networks har kommit överens med HemEl om leverans av Internet- och telefonitjänster. Hög kvalitet och större möjlighet att i framtiden leverera ett brett utbud av andra tjänster var avgörande för valet av Telia.
Telia Carrier & Networks kommer genom överenskommelsen att bli HemEls underleverantör av telefoni- och Internettjänster. HemEl har idag cirka 750 000 hushåll som kunder, vilket gör HemEl till en intressant samarbetspartner. - Avtalet med HemEl är ytterligare ett exempel på att Telia är ledande inom området, säger Hans Linhammar, försäljningschef vid Telia Carrier och Networks. Konkurrensen är stenhård. Samtidigt är det glädjande att kvalitet går före lågpris. Den svenska nätverksamheten inom Telia Carrier & Networks kommer under hösten att bilda ett separat bolag inom Teliakoncernen under namnet Skanova. Överenskommelsen kommer därför att senare gälla mellan Skanova och HemEl.