Telia vidgar sitt utbud av interaktiva spel

Telia kan med ett nytt samarbete erbjuda sina kunder tillgång till fler spel över nätet. Några av de nya titlarna är storsäljare som The Sims, EURO 2000 och Populous: the beginning. Det är "Telia e-bolaget" som samarbetar med ett av världens ledande företag inom interaktiv underhållning, amerikanska Electronic Arts.
Telia har tidigare avtal med bl a spelleverantörerna Microsoft och Vision Park. Samarbetet med Electronic Arts betyder att utbudet fylls på med ytterligare titlar. De ingår i tjänsten - Telia Games On Demand - som innehåller både de nyaste spelen och de gamla klassikerna. Telia Games On Demand är en tilläggstjänst till Telia Bredband, som nu introduceras i Sverige. Kunden betalar en spelhyra per påbörjad speltimme *. - Vi ser det ingångna avtalet, som ett viktigt steg i vår satsning på bredbandskunderna. Electronic Arts produkter passar väl in i vår ambition att erbjuda våra kunder ett högkvalitativt och spännande innehåll, säger Karin Moberg, VD för Telia e-bolaget, i en kommentar till avtalet. -Vi är säkra på att vårt breda produktsortiment kommer att tillfredsställa många smakrikt-ningar hos Telias bredbandskunder, säger Peter Levin, VD för Electronic Arts Nordic. * Spelen är idag indelade i tre prisgrupper:19, 24 och 29 kronor inkl. moms per påbörjad speltimme