Telia anordnar Sveriges första SM i SMS

Idag börjar Sveriges första SM i SMS. I första delen av tävlingen nomineras tio finalister och den slutliga svenska mästaren utses av en jury som bedömer bidragen utifrån kriterier som språkligt flyt, kreativitet och utnyttjande av de 160 tecken som står till förfogande.
- SMS används allt mer och har till och med givit upphov till ett nytt språkbruk eftersom man måste anpassa sig efter det utrymme som finns. Det är mot den bakgrunden som vi anordnar SM i SMS där vi ska utse Sveriges bästa SMS:are, säger Anders Bruse, chef för Telia Mobile Sverige. Alla Telias mobilkunder kan delta i tävlingen genom att skicka ett meddelande som tävlingsbidrag till kortnummer 6622. Tävlingsbidragen publiceras sedan på Telias webbplats MobileNation, www.teliamobile.se/mobilenation, där besökare kan rösta på sitt favoritbidrag. Besökare på MobileNation kan även ladda ner tävlingsbidrag via SMS eller tipsa andra om att gå in på sajten och rösta på det egna bidraget. Omröstningen avslutas den 16 november och de tio bidrag som har fått flest röster går vidare till finalen där en jury utser den svenska mästaren. De tio finalisterna kommer att bedömas utifrån följande kriterier: - Nyskapande
- Språkligt flyt
- Intressant ämne
- Utnyttjande av utrymmet (160 tecken)
- Kreativitet SM-vinnaren belönas med en mobiltelefon, refill-kort och, förstås, en vinnarpokal.