Halebop köper Telias betalningslösning

Sveriges största mobilportal Halebop kommer att använda Telias betalningslösning Transaktion Direkt vid försäljning av sitt nya kontantkort.
- Affären med Halebop är strategiskt viktig för oss. I och med samarbetet med Halebop tar vi steget in på den mobila marknaden, säger Klas Johansson, säljchef på Telia Electronic Commerce. Transaktion Direkt används i Halebops webbshop där kunderna kan köpa och fylla på kontantkort, och även köpa mobiltelefoner. Fyller kunden på kontantkortet via kontokort behövs en personlig signaturkod från Telia Säker Handel. Kortbetalning med signaturkod har en mycket hög säkerhetsnivå eftersom kortnumret inte förekommer i transaktionen. - Vi har valt Telias lösning för att kunden alltid ska kunna känna sig trygg med att pengar och kontokortsnummer behandlas på ett helt säkert sätt, säger Kent Jonsson, chef för Halebop. Betalningslösningen implementerades på Halebops portal på mindre än tre veckor. Andra företag som valt att använda sig av Telias lösning är Amnesty, Ticket, Silja Line, Röda korset och Sats Sportsclub. - Allt fler börjar ta betalt på nätet, inte minst nättidningar, föreningar och ideella organisationer. Med vår betalningslösning är det enkelt att uppgradera en hemsida till nätbutik och förvandla besökare till kunder, avslutar Klas Johansson. Telia Electronic Commerce är Telias bolag för elektronisk handel. Telia Electronic Commerce erbjuder säkra betalningslösningar för små- och medelstora företag. Telias säkra betalningstjänst har funnits sedan 1999 och är en av Sveriges mest använda betalningstjänster på Internet.