Telia förser Song Network med global IP-kapacitet

Telias nya avtal ger Song Networks kunder tillgång till Telia International Carriers globala Internet-nätverk med täckning i Europa och USA.
Avtalet innebär att Telia International Carrier förser Song Networks med kapacitet på Telianet, IP-nätet byggt på Telias globala Viking Network. Songs kunder kommer att kunna använda en maximal bandbredd på 1 Gbps och ges garanterad säkerhet på samtliga rutter. - Vi får en av Sveriges största operatörer som kund, säger Erik Heilborn, VD Telia International Carrier. Vår styrka är att vi inte överbokar kundernas IP-trafik, vilket innebär att vi alltid har framkomlighet. Viking Network är Telias helägda optiska fibernät som erbjuder hög kapacitet genom hela värdekedjan. - Det var viktigt för oss att hitta en leverantör som kunde garantera säkerhet och kvalitet, säger Tommy Ekström, teknisk direktör Song Networks Holding. Med Telias erfarenhet på området blev valet naturligt. Song Networks är en viktig aktör på den skandinaviska marknaden. Song erbjuder stora och medelstora bolag bredbandslösningar för data, Internet och telefoni i den nordiska regionen.