Telia öppnar ny marknadsplats för mobila tjänster

Telia öppnar i dag en ny marknadsplats för mobila tjänster - PocketMode. Med ett öppet gränssnitt som gör det enkelt för innehållsleverantörer att ansluta sig, ska satsningen driva på utvecklingen av mobilt Internet.
- Det här är en naturlig satsning för oss och tillsammans med innehållsleverantörerna ska vi göra PocketMode till Sveriges största marknadsplats för mobila tjänster. Det öppna gränssnittet gör att innehållsleverantörerna får en direktkanal till våra tre miljoner mobilkunder i Sverige, säger Kenneth Karlberg, VD för Telia Mobile. Redan i dag finns det exempelvis drygt 400 olika ikoner, 350 ringsignaler, spel, nyheter och vykort på www.pocketmode.com. I takt med att allt fler innehållsleverantörer ansluter sig, väntas antalet tjänster att öka kraftigt. Telia har satsat på att bygga en enkel och funktionell webbplats. Till exempel krävs bara några klick för att köpa en ikon eller en ringsignal. PocketMode är konstruerad för att hela tiden kunna förändras utifrån användarnas önskemål. Betalningen av tjänster sker via den vanliga mobilfakturan från Telia eller via kontantkortet. Besök gärna www.pocketmode.com