Telia Mobile satsar på spel i mobiltelefonen

Telia Mobile och Sprayägda produktionsbolaget Moby har tecknat ett avtal om fyra SMS-baserade mobiltelefonspel. De tre första spelen lanseras idag på www.teliamobile.se
I takt med att antalet mobiltelefonanvändare ökar så ökar också efterfrågan på nya tjänster i mobiltelefonen. Såväl nyttotjänster som underhållningstjänster. Därför har Telia Mobile tecknat avtal med Moby om fyra SMS-baserade mobiltelefonspel. - Vår målsättning är att så många som möjligt ska kunna ta till sig ny teknik och nya mobila tjänster. Att mobilspelen är SMS-baserade innebär att alla våra mobilkunder kan använda spelen. Oavsett vilken abonnemangsform man har, säger Erik Hallberg, chef Marknad & Försäljning, Telia Mobile Sverige. I första fasen levererar Moby tre spel: Vote For Me, där det gäller att var så rolig som möjligt för att vinna medspelarnas röster Mobile Monsters, duellspelet i vilket man utmanar en kompis på monsterjakt PinPoc, en kunskapsbaserad frågesport där man tävlar i allt från geografi till popstjärnor Moby ingår i Spraygruppen och är ett produktionsbolag för mobil underhållning och mobila tjänster. Moby arbetar med att producera, samla och förpacka underhållning avsedd för konsumenter. Avtalet mellan Telia Mobile och Moby löper initialt i sex månader.