Nummerupplysningen 118 118 via sms

118 118 skickar numera efterfrågade nummer som sms till mobiltelefonen kostnadsfritt.
Många ringer 118 118 när de inte har tillgång till papper och penna, till exempel i bilen. I dessa situationer kan telefonisten koppla samtalet direkt till det efterfrågade numret. Genom att få numret via sms kan man lätt spara numret direkt i sin mobiltelefon. - 118 118 är en kvalitetsprodukt som med personlig service och avancerad teknik sträcker ut en hjälpande hand i vardagliga situationer. Med sms-möjligheten kan vi hjälpa till ännu bättre och i ännu fler situationer, säger Ann-Sofie Olsson, press- och informationsansvarig på Respons AB. Det kostar inget extra att ta emot numret via sms, inte heller att bli direktkopplad till numret. 118 118 har tillgång till nummer hos samtliga stora mobiloperatörer. Det gör att kunderna kan söka information om över 11 miljoner telefonnummer, såväl fasta som mobilnummer. Allt fler använder sms-tekniken alltmer. För närvarande skickas cirka 13 miljarder sms-meddelanden per månad i världen. Respons nummerupplysningstjänster tar emot cirka 60 miljoner samtal per år. Följande tjänster erbjuds: 118 118 Nummerupplysningen, 118 119 Utlandsupplysning, 118 999 Namnupplysningen, 118 888 Autosvar samt 118 118 online för företag.