Speedy Tomato i samarbete kring mobil underhållning

Teliaägda Speedy Tomato och Sprayägda Moby har inlett ett samarbete kring mobil underhållning. Fyra mobila spel kommer under våren att lanseras på Speedy Tomatos portaler i Storbritannien, Italien, Danmark och Finland.
Spelen är SMS-baserade och innebär att Speedy-användare bland annat kommer att kunna spela rally- och musikspel på Speedy Tomatos portaler i Europa. Framöver kommer också andra underhållningstjänster tas fram. - Moby har ett starkt användarfokus och kapacitet att redan nu leverera mobil underhållning på ett internationellt plan vilket gjorde valet tämligen enkelt. Vi tror på ett långsiktigt samarbete och tillsammans med Moby kommer vi att ge våra kunder framtidens interaktiva underhållning, säger Johan Hall, tillförordnad vd på Speedy Tomato. Genom sitt utbud av underhållningstjänster har Moby positionerat sig som en av Europas ledande leverantörer av innehåll till mobiloperatörer, mobilportaler och större mediabolag. - Det är otroligt roligt att få vara med på resan ut i Europa med en så stark spelare som Speedy Tomato och vi ser fram emot att ge deras kunder tillgång till våra underhållningstjänster, säger Casten Almqvist, vd på Moby. Speedy Tomato AB är en mobil portal som vill inspirera och stötta människor i deras vardag och i deras umgänge med vänner och familj. Speedy Tomato AB grundades i september år 2000 och är ett av Telia helägt dotterbolag. Bolaget har ca 70 medarbetare i Sverige, Storbritannien, Danmark och Finland. Moby ingår i Spraygruppen och är ett produktionsbolag för mobil underhållning och mobila tjänster. Moby arbetar med att producera, samla och förpacka underhållning avsedd för konsumenter. Kunderna är i första hand mobiloperatörer, mobilportaler och terminaltillverkare. Besök www.speedytomato.com och www.moby.se