com hem anpassar priset på Internet Cable

com hem ab, som levererar kabel-TV, internet-, film-, sport- och musikupplevelser till 1,3 miljoner svenska hushåll, kommer från och med i dag att ändra priset Internet Cable till 295 kr per månad.
Det tidigare priset på 200 kronor i månaden sattes i den konkurrenssituation som rådde på marknaden då tjänsten introducerades för drygt ett år sedan. Även om efterfrågan på bredband fortsatt att öka har inte de förväntade intäkterna från reklam och innehållstjänster vuxit så snabbt som förväntat. - Vi känner ett ansvar att kunna erbjuda våra kunder en långsiktig satsning på Internet Cable. Då måste priset stå i bättre relation till våra faktiska kostnader. Det är också ett villkor för att våra lönsamhetsmål ska klaras, säger Ola Kallemur, kommunikationschef på com hem. Priset 295 kronor i månaden ger möjligheten till obegränsad internetanvändning med com hems höghastighetsuppkoppling. För kunder som redan i dag har com hem Internet Cable gäller det nya priset från den 1 juni 2001. com hem är ett av Telia AB helägt dotterbolag och ingår i Equity-gruppen.