com hem och Viasat sänder ishockey-VM gemensamt

- ytterligare 1,3 miljoner hushåll kan se sändningarna - com hem ab ger möjligheten till 1,3 miljoner svenska hushåll att se ishockey-VM i digital sändning på tre extra kanaler, utöver de direktsända matcherna på TV3 och Viasat Sport. Det står klart då Viasat och com hem ab presenterar ett nytt samarbete. Tidigare i veckan har de två digitalTV-företagen presenterat ett samarbete om Allsvenskan.
För att kunna ta del av alla sändningarna från ishockey-VM krävs att det com hem-anslutna hushållet beställer en digitalbox från 99 kronor per månad. Under ishockey-VM kan det anslutna hushållet ta del av: · Höjdpunktskanalen - Hockey Xtra 1
Alla TV-sända matcher visas i ett kortare sammandrag. Sveriges matcher visas i cirka 5-10 min. · Bakom kulisserna-kanalen - Hockey Xtra 2
Här kan tittarna se allt från VM i Tyskland. Intervjuer, bakom kulisserna-reportage och spelarporträtt. Allt som har visats från tidigare VM-turneringar. Se alla de klassiska ögonblicken då Tre Kronor har erövrat sina medaljer. I samarbete med Svenska Spel sänds ett tio minuter långt spelprogram kl 13:00, 14:00, 15:00 och 16.00. · Favorit i repris-kanalen - Hockey Xtra 3
Alla direktsända matcher på TV3 och Viasat Sport visas med en fördröjning på en minut. Det innebär att du kan se om mål, målchanser, tveksamma domslut med mera. Här repriseras Tre Kronors matcher under 24 timmar och det betyder att du kan se matcherna igen när du vill.