Respons kopplar 118 118 till företagens intranät

Respons AB erbjuder nu företag att själva söka i 118 118:s databas via sitt eget intranät eller på Internet. Företagstjänsten 118 118 Online ger kunderna tillgång till samma databas som nummerupplysningen 118 118. Dessutom ger det en möjlighet att hålla företagets kundregister aktuella med hjälp av onlinekontakten med databasen.
- Företagets medarbetare gör själva jobbet genom att söka efter telefonnummer och adresser till privatpersoner och företag eller vem som har ett speciellt telefonnummer. På så sätt sparar företaget pengar utan att gå miste om kvaliteten, säger Stefan Järvetun som är produktchef för Respons tjänst 118 118 Online. Som ett stöd för kunden använder Respons de egna telefonisterna som ambassadörer för 118 118 Online. De utvalda telefonisterna reser runt för att utbilda och informera nyckelpersoner på nuvarande och blivande kundföretag. Respons tar emot ca 60 miljoner samtal per år via den personliga tjänsten 118 118, 118 119 "numret till nästan allt och alla i hela världen" samt "Den talande telefonkatalogen" 118 888 AutoSvar. På Internet http://www.118118online.com finns det möjlighet att se hur 118 118 Online-tjänsten fungerar.