com hem tecknar ramavtal med HSB

com hem, som levererar Internet-, film-, sport- och musikupplevelser via kabel- och digital-tv till 1,3 miljoner svenska hushåll, har tecknat ett nytt ramavtal med HSB om digital tv-access och bredbandsuppkoppling. Avtalet är rikstäckande och erbjuds till samtliga bostadsrättsföreningar i Sverige.
HSB har valt att förnya ramavtalet med com hem som leverantör av uppkoppling och bredbandigt innehåll till HSB:s lägenheter. - Genom att vi tillhandahåller både uppkoppling och innehåll i bredbandet redan i dag, tror vi att HSB och dess bostadsrättsinnehavare kommer att bli nöjda, säger John Scharf, Affärsområdeschef på com hem ab. I ramavtalet ingår ombyggnation av kabel-tv-näten till dubbelriktad access som ger möjlighet till höghastighetsinternet och digital-tv. Dessutom ingår tio kabel-tv-kanaler i ett så kallat grundutbud. com hem står för hemmets framtida kommunikationsmöjligheter via bredband. Vi är idag Sveriges största leverantör av bredbandstjänster till hushållen och har ca 1.3 miljoner anslutna hushåll. com hem har ett brett utbud av bredbandstjänster och erbjuder idag hushållen tillgång till både digital TV och höghastighetsinternet. Vår ambition är att com hem alltid skall betyda skoj, gemenskap och kvalitet för våra kunder. com hem är ett helägt dotterbolag till Telia AB.