Speedy Tomato utsedd till världens bästa mobila portal

Speedy Tomato har fått första pris i kategorin bästa mobila portal vid AGMA, Annual Global Mobile Awards i Nice. Priset delades ut vid konferensen Third Generation Mobile Systems arrangerad av IIR, Institute for International Research.
- Det känns extra roligt att det är användarna själva som röstat fram oss, säger Erik Hallberg, vd på Speedy Tomato. Det är en bekräftelse på att vår satsning hittills varit lyckad. Vi kommer att fortsätta utveckla användarvänliga tjänster som inspirerar och stöttar människor i deras vardag. Till skillnad från många andra utmärkelser är IIRs AGMA Awards ett pris där inte bara tekniska nyheter utan även nyttan för användarna premieras. Användarna har själva röstat och deras synpunkter har lagt grunden för den namnkunniga juryns beslut. Enligt kriterierna delas priset ut till den mobila portal, lanserad under år 2000, som mest framgångsrikt tillhandahåller personligt och användarvänligt innehåll. Bland det som bedöms är också funktionalitet, tekniska nyheter, antal användare och prisstrategi. Speedy Tomato fick priset i konkurrens med Celltick, Zed, T-Motion, Atobe, Genie, Vizzavi, Mviva, Itim och Orange. Speedy Tomato AB är en mobil portal som inspirerar och stöttar människor i deras vardag och i umgänget med vänner och familj. Speedy Tomato AB grundades i september år 2000 och är ett av Telia helägt dotterbolag. Bolaget har ca 80 medarbetare verksamma i Sverige, Storbritannien, Danmark, Finland och Italien.