Telia Internet bästa Internet-leverantören i USA

Telia Internet Inc är klassificerad som den överlag bästa Internetleverantören i USA år 2001 av "Boardwatch Magazine" och "Keynote Systems".
Telekomtidningen, "Boardwatch Magazine" har tillsammans med "Keynote Systems" samlat in data från undersökningsenheter över hela USA och därigenom utsett den bästa internetleverantören i USA. Telia har rankats som övergripande etta. Dessutom har Telia den kortaste nerladdningstiden för att hämta en fil från det egna nätverket. Vad gäller månadskostnader hamnade Telia på femte plats. Boardwatch och Keynote klassificerade över 30 ledande internetleverantörer i tre kategorier, nerladdningshastighet, prestanda under belastad uppkoppling samt månatlig kostnad. Kategorin "nerladdningshastighet" visar hur snabbt en 10 kB fil laddas ner från det egna nätverket, Telia segrade på 0,25 sekunder. - Dessa resultat är verkligen positiva framförallt eftersom vi har lyckats överträffa framgångsrika konkurrenter som AT&T, Vario, NetRail och förra årets vinnare Cable & Wireless, säger Stephen Lee, vd för Telia Internet Inc. - Boardwatch och Keynotes erkännande förstärker och bekräftar Telia Internet Inc:s ställning i USA. Tillsammans med Telia International Carrier och Telia AB erbjuder vi våra kunder marknadens högsta kvalitet, utförande och underhåll. I kategorin "Prestanda under belastad uppkoppling", kom Telia på tredje plats med en snitthastighet på 0,67 sekunder. I maj år 2000 köpte Telia Internet Inc delar av AGIS nätverk som i fjol var rankad bland de sämre operatörerna. - Vi är stolta över att ha vänt resultatet, säger Stephen D. Lee. Telia positionernar sig i USA. Målet är att bli en av de tre ledande Internet-leverantörerna i Europa samt en av de fem största icke-amerikanska levernatörerna i USA senast år 2003. Om Telia Internet Inc: Telia internet Inc (TII) erbjuder IP baserade produkter och tjänster på det egna Tier 1 IP-baserade stomnätet. Produktportföljen hjälper Service Providers och multinationella företag med deras behov av IP transit, Serrver Colocation, IP Dial och Virtuella privata nät.