Telia lanserar första pan-nordiska mobila tjänsten

Från och med i höst kommer Telias kunder i Norge kunna ringa inom Norden till ett enhetligt pris. Därmed blir Telia det första bolaget att presentera en pan-nordisk mobil tjänst. Tjänsten erbjuds i första hand kunderna på den norska marknaden via Telias norska dotterbolag NetCom ASA. Lanseringen av den pan-nordiska tjänsten är ett led i Telias nordiska strategi.
- Vi är mycket stolta över att kunna presentera Telias första pan-nordiska tjänst och vi kommer så småningom att kunna erbjuda ett flertal pan-nordiska tjänster till alla våra kunder på den nordiska marknaden, säger Kenneth Karlberg, vice vd i Telia och affärsområdeschef för Telia Mobile. Från och med i höst kommer NetComs kunder att kunna ringa billigare till övriga nordiska länder, i det nordiska land som kunden befinner sig i vid uppringningstillfället samt hem till Norge från övriga nordiska länder. NetCom Nordenpris riktar sig mot kunder som reser mycket
i arbetet i alla de nordiska länderna. Då fler och fler företag bedriver verksamhet över de nordiska gränserna ökar också behovet av gemensamma lösningar över nationsgränserna. - Lösningen för vår pan-nordiska tjänst är unik med en gemensam prisplan som innebär att det blir enklare och mer kostnadseffektivt för kunden, säger Terje Christoffersen, vd för NetCom ASA. Fakta NetCom Norden-pris: Norden-pris (Nuvarande pris) Månadsavgift: 15 NOK/månad (0 NOK/mån)
Öppningsavgift: 0,29 NOK/samtal (0,29 NOK/samtal)
Från Norge till övr nordiska länder, mobil-fast: 0,75 NOK/minut (0,80 NOK/minut)
Från Norge till övr nordiska länder, mobil-mobil: 1,50 NOK/minut (2,02 NOK/minut)
Roaming mellan de nordiska länderna: 1,50 NOK/minut (2,40-5,69 NOK/minut) Priserna gäller Norge, Sverige, Danmark och Finland. Exkl moms.