Telias mobilkunder får e-post i mobilen

Idag får Telias tre miljoner svenska mobilkunder en ny e-postadress kopplad till mobiltelefonen. Med tjänsten Mobil Mejl blir det möjligt för alla Telias mobilkunder att skicka och ta emot e-post med mobiltelefonen.
Att abonnera på tjänsten, Mobil Mejl, kostar ingenting extra och att skicka ett e-post meddelande kostar som att skicka ett vanligt SMS. - Att skicka e-post med mobilen har tidigare bara varit möjligt för vissa av våra kunder eller de som har haft en WAP-telefon. Men nu kommer alla våra tre miljoner kunder att få en egen e- postadress till mobilen, säger Anders Bruse, chef för Telia Mobile Sverige. Alla Telias mobilkunder kommer att få en e-postadress som innehåller det egna mobilnumret. Exempel: 0706999119@mobilmejl.com . Att ta emot e-post i mobilen kostar ingenting och att skicka e-post från mobilen kommer att kosta lika mycket som att skicka ett SMS-meddelande. Tjänsten fungerar för alla Telias tre miljoner mobilkunder. Så här gör du för att skicka e-post med mobilen: 1. Skriv ett textmeddelande som inleds med mottagarens e-postadress
2. Gör ett mellanslag och skriv sedan meddelandetexten du vill skicka
3. Skicka meddelandet till kortnummer 1515