Publikrekord för Allsvenskan på com hem

Derbyt mellan Hammarby och Djurgården innebar rekord i antal beställda matcher på com hem Pay-Per-View.
com hem, som levererar internet-, film-, sport- och musikupplevelser via kabel- och digital-tv till 1,3 miljoner svenska hushåll, sänder sex av varje omgångs sju allsvenska fotbollsmatcher på digital-tv och Pay-Per-View. - Publiksuccén visar att det finns ett stort intresse att följa de allsvenska matcherna hemifrån. Totalt var det tre gånger så många som tidigare, som beställde torsdagens match. Vi är mycket glada över att de allsvenska sändningarna blivit så populära att de bidragit till ett uppsving för digital-tv i Sverige överlag, kommenterar Henrik Enfors, vice vd com hem. Reprissändningar
Från 1 augusti sänder com hem Pay-Per-View repriser av de allsvenska fotbollsmatcherna. Matcherna repriseras en timme efter livesändningens slut, vilket gör att de som varit på arenan hinner hem för att se den aktuella matchen eller någon av de andra matcherna. De som köper "Dagens Matcher" har nu chans att se två matcher i sin helhet. Beställning av com hem Pay-Per-View
com hem Pay-Per-View är en interaktiv digital-tv-tjänst där kunderna själva väljer och betalar endast för de program de vill se inom sport, film och musik. Alla com hems digital-tv-kunder kan beställa Pay-Per-View-program. Beställning av en allsvensk match, görs på telefon 020-41 42 43. Matcherna kostar 59 kronor styck. Är man intresserad av att titta på "Dagens Matcher", kostar det 75 kronor och beställs på telefon 020-55 00 00. Reprissändningar ingår i de angivna priserna.