com hem lanserar spel från Nationalencyklopedin i tv:n

com hems alla digital-tv-kunder kan nu spela det nya spelet byggt på Nationalencyklopedin, direkt i tv:n med fjärrkontrollen. NE-spelet är en del
i ett större samarbete mellan com hem och Nationalencyklopedin kring Kunskapspriset.
- Spel i alla former är populär familjeunderhållning och digital-tv-boxen fungerar utmärkt för den här typen av spel. I framtiden kommer vi fortsätta att satsa på spel som en viktig del i com hems utbud av underhållning, säger Henrik Enfors, vice vd på com hem. Spelet är utvecklat av Digiscope. Det är ett frågespel där man testar sina kunskaper mot sina medspelare. Verktyget är fjärrkontrollen och en till fyra personer kan vara med och spela. Alla com hems digital-tv-kunder kan spela spelet som första gången är gratis och sedan kostar cirka 10 kronor/spel. Betalningen registreras direkt via telefonen, och kostnaden läggs på den vanliga telefonfakturan. - Det ligger i allas intresse att på olika sätt stimulera och främja kunskap. Digital-tv fungerar här som ett fantastiskt verktyg för att öka kunskapen och intresset för lärandet, kommenterar Eva Möller, informationschef på Nationalencyklopedin com hem är en helhetsleverantör av tv-, film-, sport- och musikupplevelser via internet och digital-tv till 1,4 miljoner svenska hushåll. com hem ab är ett helägt dotterbolag till Telia AB och ingår i affärsområdet Internet Services.