Com hem vidaresänder alla SVT-kanaler digitalt

com hem och Sveriges Television har slutit ett samarbetsavtal som innebär att SVTs digitala kanaler SVT1, SVT2, SVT24 samt den nya kanalen SVT Extra görs tillgängliga för de 1,4 miljoner hushåll som är anslutna till com hem. Det här innebär att com hems digital-tv-kunder nu kan se SVTs digitala versioner av kanalerna, utan extra kostnad utöver programkortsavgift.
- För com hem är det ett stort steg att vi nu är distributör av SVTs samtliga digitala kanaler. Nu kommer vi tillsammans med SVT att kunna visa svenska folket vad digital-tv erbjuder idag och vilken spännande framtid vi står inför, säger
Per Nilsson, vd com hem. SVT1, SVT2 och SVT Extra blir tillgängliga för com hems kunder under januari 2002. Alla kanalerna ligger fritt på programkortet, liksom SVT24 redan gör. - com hem är en viktig samarbetspartner för den kommande utvecklingen inom digital-tv. Nu kan vi erbjuda fler svenskar möjlighet att se digital-tv, säger Christina Jutterström, SVTs VD. - Viktiga frågor återstår dock att lösa under året, bl a tillgång till de regionala nyhetssändningarna.