Mint använder Telias betaltjänst

Mobilbetalningsföretaget Mint lanserar nu sin nya direktladdningstjänst på internet. Genom Telias betalningslösning Transaktion Produkt kan kunden fylla på sin mobila plånbok direkt via internet.
- Fördelen med Telias lösning är att överföringen från kundens bankkonto sker på ett enkelt, snabbt och säkert sätt. Eftersom mobila betalningar till stor del handlar om att det ska vara enkelt vid köptillfället är det viktigt att det även är lätt att fylla på den mobila plånboken, säger Fredric Ankarcrona, marknadschef och grundare av Mint. Förutom att betala in via postgiro, kan kunderna nu även göra en direktladdning till sitt Mintkonto med hjälp av sin internetbank. Den nya tjänsten innebär färre moment vilket gör det enklare för Mints kunder. - Med Mint som kund etablerar vi oss ytterligare inom mobila betalningstjänster. Samarbetet med Mint visar att våra tjänster fungerar lika bra för betalning via mobilen som för att ta betalt över internet, säger Klas Johansson, säljchef på Telia Electronic Commerce. Direktladdningstjänsten kan i dagsläget användas av Mint-kunder som har Förenings-sparbanken via internet, men kommer inom kort att kunna användas även av kunder hos andra internetbanker. Telia Electronic Commerce är Telias bolag för elektronisk handel. Telia Electronic Commerce erbjuder säkra betalningslösningar för små- och medelstora företag. Telias säkra betalningstjänst har funnits sedan 1999 och är en av Sveriges mest använda betalningstjänster på Internet.