Telia och BMG startar musikkanal på Internet

Telias bredbandskunder kan nu gå in på www.startsidan.telia.se och se sina favoritartister på video kostnadsfritt. Det är BMG som fyller musikkanalen på Telias startsida med innehåll. Artister som Petter och Spiritualized kommer att visas i fullskärms VHS-kvalité med bra stereoljud.
- Vi ser detta som en bra möjlighet att kunna leverera musikvideos i en kvalitet som motsvarar det folk är vana vid genom andra medier. Detta är en viktig start för oss inom ett område där tekniken nu börjar ge oss möjligheter att skapa riktigt intressanta musiktjänster för fans av våra artister och vår musik, säger Calle Ekdahl, internet manager på BMG Sweden. Exempel på artister som kommer att visas på musiksajten är: - Alicia Keys
- Outkast
- Dido
- Sahara Hotnights
- The Strokes
- Petter
- Westlife
- Spiritualized - Det är mycket roligt att kunna erbjuda våra användare något som vi vet är så populärt som musikvideos. Det här visar på möjligheterna med upplevelser över bredband, säger Erik Bragg som ansvarar för Musikkanalen på startsidan.telia.se. Startsidan.telia.se har innehåll under rubrikerna Shopping, Hemma, Mobil, Spel, Sport, Nyheter och Nöje. Sidan, som inom kort byter namn till Comhem, har både betaltjänster och kostnadsfria tjänster av vilka en del kräver bredbandskapacitet.