com hem öppnar för nya tv-kanaler - erbjuder TV4 plus i det övre frekvensbandet

com hem öppnar nu ett övre frekvensband med plats för kommande kanaler och tjänster. Först ut blir den nya tv-kanalen TV4 plus, som com hem-kunder får tillgång till via sin fastighetsägare eller en digital-box.
Trenden går mot ett växande utbud av tv-kanaler. För att få plats att sända fler kanaler som här TV4 plus, har com hem reserverat utrymme i det övre frekvensbandet. Alla fastigheter som har uppgraderat kabel-tv-nätet har tillgång till det övre frekvensbandet. I dag är cirka 500 000 av com hems 1,4 miljoner anslutna hushåll uppgraderade. - För com hem är det alltid roligt att kunna erbjuda våra kunder nya kanaler och tjänster. Det här är en oerhört positiv utveckling med fler kanaler på den svenska tv-marknaden. Vi välkomnar fler liknande initiativ, då det ökar vårt utbud och därmed valfriheten för våra kunder, säger Per Nilsson, vd på com hem. com hem-kunder kommer från start, som är beräknad till första kvartalet 2003, att kunna ta del av TV4 plus, antingen via en digital-box eller om man bor i en fastighet där fastighetsägaren uppgraderat kabel-tv-nätet.