com hem erbjuder ny tv-kanal: Eurosportnews

Alla com hem-kunder med digital-box kommer att kunna se sportkanalen Eurosportnews. Kanalen är en systerkanal till befintliga Eurosport och sänder senaste sportnyheter dygnet runt. Eurosportnews bevakar sportevenemang från hela världen som till exempel NHL-ishockey, fotboll och motorsport.
- Det här ökar vårt redan gedigna utbud av sport. Det är roligt att kunna ge våra kunder ännu en kanal som helt ägnas åt sport, kommenterar Per Nilsson, vd com hem. Eurosportnews har funnits i två år och sänds idag på sex språk i över 50 länder. Kanalen bevakar de viktigaste sporthändelserna över hela världen och sänder dygnet runt. Med hjälp av en modern grafisk lösning, kan flera olika nyheter visas i bild samtidigt. Den nya kanalen kommer att finnas tillgänglig i det digitala utbudet från den
16 december. Under en kampanjperiod till och med 31 januari frivisas kanalen på kanalplats 103. Efter kampanjperioden ingår kanalen i paketen "stora com hem" samt är valbar i "8 favoriter". com hem erbjuder tv-underhållning, bredbandsaccess och interaktiva fastighetstjänster. Med 1,4 miljoner anslutna hushåll och marknadens största utbud av tv-kanaler är com hem Sveriges ledande tv-distributör.