com hem sänder SVT:s nya barnkanal

Alla com hem-kunder med digital-box kommer att kunna se den nya barnkanalen med sändningsstart den 23 december. Kanalen kommer att innehålla såväl äldre favoriter som nya produktioner och kvalitetsserier.
Barnkanalen kommer att frivisas för alla com hem hushåll med digital-box fram till sista januari, för att sedan ligga som en del i det digitala utbudet. Kanalen ingår som valbar digital kanal i paketet 8 favoriter samt ingår i paketet stora com hem. Barnkanalen går även att beställa som à la carte. - Vi är mycket glada över att få vara med och ge Sveriges barn den här julklappen. Det här ökar vårt utbud inom ett mycket viktigt område, kommenterar Per Nilsson,
vd på com hem. Kanalen börjar sända 23 december på kanalplats 99. För ytterligare information om innehåll och programtider, se www.svt.se com hem erbjuder tv-underhållning, bredbandsaccess och interaktiva fastighetstjänster. Med 1,4 miljoner anslutna hushåll och marknadens största utbud av tv-kanaler är com hem Sveriges ledande tv-distributör.