Halebop erbjuder avancerade spel för mobilen

Halebop, Sveriges största mobilportal, lanserade nyligen ett brett utbud av nedladdningsbara spel för mobiltelefonen. Många av spelen baseras på klassiska arkadspel. Kunden laddar ned spelen direkt i sin telefon via WAP. I spelutbudet återfinns populära titlar från företaget Gameloft såsom Prince of Persia, Rayman Golf, Siberian Strike and Speed Devils.
Spelen som nu erbjuds på www.halebop.se fungerar på Nokia 3410. De kommer även att fungera på kommande javatelefoner. När ett spel laddats ned i telefonen kan man spela det så många gånger man vill. Halebop erbjuder 12 olika spel och så länge det finns plats i telefonen är det bara att ladda ned nya. - Det här innebär att våra kunder själva kan välja spel och byta ut dem så ofta de vill. Utbudet växer och mobiltelefonerna kan nu erbjuda en helt annan spelupplevelse än tidigare, säger Jens Moser på Halebop. Spelen har levererats av företaget Gameloft som producerar spel för mobiltelefoner, handdatorer och digital-TV. Halebop är Sveriges största mobila portal. På www.halebop.se finns över 150 bra tjänster du kan använda direkt i din mobil. Tjänsterna på portalen kan användas av alla oavsett vilken operatör eller mobil du har. SMS, WAP eller GPRS - allt fungerar lika bra. Halebop erbjuder också kontantkortet Halebop Mobil, med kalasbra priser och massor av nya möjligheter att kommunicera med kompisar. Halebop Mobil-kortet skapar också en helt ny meny i mobilen som ger dig genvägar direkt till tjänster på portalen. På detta sätt kan du dra full nytta av Halebops totala erbjudande.