Halebop lanserar Collect Call: Ring fast det är tomt på kontantkortet

Mobilportalen och virtuella operatören Halebop är först i Sverige med att erbjuda sina kontantkortskunder tjänsten Collect Call, samtal där mottagaren betalar. På det sättet kan den som har ett Halebop Mobil kontantkort ringa även när det är slut på pengar på kortet.
Collect call, samtal där mottagaren betalar, har funnits i det fasta telefoninätet sedan länge. Nu kan alltså även kontantkortskunder utnyttja tjänsten. Allt som krävs är att man ringer ett kortnummer från sitt Halebop Mobil kontantkort så kopplas man till en röstmeny där man spelar in sitt namn. Mottagaren kan välja att acceptera samtalet eller inte. - Den här tjänsten tror vi mycket på. Den gör det till exempel möjligt för ungdomar att alltid nå sina föräldrar, oavsett om de har pengar på kortet eller inte, säger Kent Jonsson, chef på Halebop. Tjänsten har tagits fram i samarbete med Teligent och baseras på deras tjänsteplattform, Teligent P90/E. Halebop är Sveriges största mobila portal. På www.halebop.se finns över 150 bra tjänster du kan använda direkt i din mobil. Tjänsterna på portalen kan användas av alla oavsett vilken operatör eller mobil du har. SMS, WAP eller GPRS - allt fungerar lika bra. Halebop erbjuder också kontantkortet Halebop Mobil, med kalasbra priser och massor av nya möjligheter att kommunicera med kompisar. Halebop Mobil-kortet skapar också en helt ny meny i mobilen som ger dig genvägar direkt till tjänster på portalen. På detta sätt kan du dra full nytta av Halebops totala erbjudande.