Beställ pay-per-view film via fjärrkontrollen

com hems digital-tv-kunder kan nu beställa sina favoritfilmer från com hem pay-per-view direkt via tv: ns fjärrkontroll. com hem pay-per-view är en interaktiv digital-tv-tjänst där kunderna själva väljer vilka filmer de vill se och betala för.
- com hem pay-per-view film är en mycket uppskattad tjänst. Därför är det extra roligt att nu lansera möjligheten att beställa direkt via fjärrkontrollen. Det här är bara början på de interaktiva tjänster som digital-tv erbjuder. com hem fortsätter utveckla tjänster för att tv:n i framtiden ska bli hemmets viktigaste kommunikationscentral, säger Henrik Enfors, vice vd com hem. För att kunna beställa film kopplar man den modemsladd som medföljde digital-tv-paketet, från boxen till telefonjacket. Betalningen registreras automatiskt på fakturan. Under februari kan man välja att se på storfilmer som till exempel den kinesiska succén "Crouching Tiger, Hidden Dragon" (2000) och den amerikanska rysaren "Shadow of the Vampire" (2000). Bland utbudet finns även klassiker som "Primary Colors" med John Travolta, maffiafilmen "Donnie Brasco" med Johnny Depp och Al Pacino, och "Pulp Fiction". Kompletta tablåer finns på www.comhem.com com hem är en helhetsleverantör av tv-, film-, sport- och musikupplevelser via internet och digital-tv till 1,4 miljoner svenska hushåll. com hem ab är ett helägt dotterbolag till Telia AB och ingår i affärsområdet Internet Services.