com hems bredband blir dubbelt så snabbt

com hem fördubblar hastigheten i sitt bredbandsnät, från 0,5 till 1 Mbit/s. Den nya versionen av internet cable lanseras i en kampanj till samma pris och kommer att rullas ut successivt under första kvartalet.
- Vi har sett en ökad efterfrågan på bandbredd hos våra kunder. Och då com hem har den tekniska möjligheten att anpassa hastigheten i vårt bredbandsnät efter de behov och önskemål som våra kunder har, så erbjuder vi nu en ny tjänst med höjd hastighet, säger Per Nilsson, vd för com hem. Alla com hem internet cable-kunder kommer att kunna surfa med höjd hastighet fram till sista augusti 2002 till dagens pris på 295 kronor/månad. Efter 1 september kommer det att finnas två produkter, internet cable 1 Mbit/s för 350 kronor/månad samt internet cable 0,5 Mbit/s för 295 kronor/månad. - Den ökade valfriheten ser vi som en service till våra kunder. Nu finns det chans att välja olika tjänster beroende på vilka behov man har och dessutom betala därefter, fortsätter Per Nilsson, vd för com hem. com hem ingår i Telias affärsområde Internet Services och levererar i dag internet cable, bredbandsaccess via kabel-tv nätet. Lanseringen av internet cable 1 Mbit/s ger com hem-kunder möjlighet att surfa snabbare och använda mer avancerade tjänster än tidigare. com hem är en helhetsleverantör av tv-, film-, sport- och musikupplevelser via internet och digital-tv till 1,4 miljoner svenska hushåll. com hem ab är ett helägt dotterbolag till Telia AB och ingår i affärsområdet Internet Services.