Telia tecknar avtal med Sergel Kredittjänster

Telia har tecknat avtal med Sergel Kredittjänster om övertagande av kundtjänstenheterna i Visby och Skellefteå. Därmed erbjuds 18 personer i Skellefteå och 11 personer i Visby anställning hos Sergel.
Den 1 april tar Sergel över verksamheten och driften på de två orterna. Sergel ingår i Telia-koncernen och är ett av Sveriges största företag inom kredit- och fordringshantering. Företagets målgrupp är stora transaktionsintensiva företag på den skandinaviska marknaden. - Affären har tre tydligare vinnare. Dels ger det såväl Sergel som Telia Sverige en möjlighet att fokusera ännu hårdare på sina respektive kärnaffärer. Samtidigt har vi möjlighet att erbjuda personalen på dessa orter en ny anställning i ett spännande tillväxtföretag säger Magnus Melberg, Vd på Sergel. Det var i oktober som Telia beslutade att centralisera kundtjänstverksamheten genom att minska antalet kundtjänstenheter från 31 till 13 orter.